Mała Kamienica
Mała Kamienica jest autorskim programem kulturalno-edukacyjnym Teatru Kamienica skierowanym do młodych widzów.
Naszym głównym celem jest zapoznanie dzieci z wielobarwnym światem teatralnym, ukazanie, że teatr może być niezwykle różnorodny. Dlatego też Małą Kamienicę tworzą rozmaici artyści, prezentujący spektakle zróżnicowane pod względem gatunkowym i skierowane do różnych grup wiekowych.
Program Mała Kamienica obejmuje:
1. Cykl spektakli interaktywnych pt.: „Bajki – twórcze spotkania z wyobraźnią”. Spektakle łączą elementy tradycyjnego przedstawienia z warsztatami, uczą poprzez zabawę i są skierowane do najmłodszych widzów – dzieci w wieku 3-7 lat. Autorami są Hanna Kochańska i Jacek Zawada, czyli duet JaHa, a w skład cyku wchodzą następujące spektakle:
a) „Zwierzątka Pana Ezopa”
b) „Trzewiki Szczęścia”
c) „Jaś i Małgosia”
d) „Calineczka”
e) „Imieniny św. Mikołaja”
f) „Czerwony Kapturek w wielkim mieście" (premiera 4 czerwca 2017)
2. Spektakle tradycyjne – przedstawiamy ponadczasowe utwory, które pobudzają dziecięcą wyobraźnię w klasycznej konwencji.
a) „Miś Uszatek” – spektakl dla najmłodszych (3-7 lat), w reżyserii Katarzyny Taracińskiej-Badury na podstawie opowiadań Czesława Janczarskiego.
b) "Domisie w teatrze", czyli bohaterowie popularnego programu telewizyjnego w wersji scenicznej. Spektakl dla dzieci wieku 4-8 lat w reżyserii Katarzyny Taracińskiej-Badury.
c) „Tytus, Romek i A’tomek czyli jak zostać artystą” – spektakl dla nieco starszych dzieci (5-11 lat), scenariusz i reżyseria Katarzyna Taracińska-Badura na podstawie komiksów Henryka Jerzego Chmielewskiego.
d) „Ania z Zielonego Wzgórza” – spektakl dla starszych dzieci (8-13 lat) w reżyserii Karola Stępkowskiego, na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery.
3. Spektakle „Brzechwa dla dzieci – Prot i Filip” oraz "Pomocnicy św. Mikołaja - Prot i Filip" (4-8 lat), to teatr słowa i błyskotliwego żartu, który czerpie inspiracje od dawnych mistrzów dowcipu – Kabaretu Starszych Panów, Flipa i Flapa. To także rodzaj teatru, który aktywizuje małego widza, włącza go do rozmowy.
fot. Martyna Dończyk