Już 10 września premiera spektaklu o nałogu naszych czasów!
Komediodramat o jednostce zagubiodnej w social-medialnej rzeczywistości otworzy sezon 2024/2025!
Według badań przeprowadzonych przez Hootsuite i We Are Social, przeciętny Polak spędza ok. dwie godziny dziennie przeglądając media społecznościowe. Facebook, Instagram, Snapchat, nie są już tylko platformami do dzielenia się zdjęciami z wakacji, są wszechobecną częścią naszego codziennego życia, wciągającą coraz bardziej w zagmatwaną, nieokiełznaną, cyfrową rzeczywistość oraz w wir niekończących się zmian i nowych trendów. Kształtują sposób w jaki się komunikujemy, w jaki postrzegamy otaczający nas świat i wpływają na nasze opinie, wartości i spojrzenie na samych siebie. Warszawski Teatr Kamienica podejmuje ten jakże ważny temat. Premiera spektaklu „Rodzina w sieci, czyli polowanie na followersów” Wawrzyńca Kostrzewskiego
już 10 września.
- Helmut Kajzar, wielki polski dramaturg i reżyser teatralny, dał kiedyś mojemu mężowi taką radę: „Pamiętaj Emilian, jak będziesz reżyserował, to wąchaj czas!”. To znaczy obserwuj co się dzieje wokół, zagłębiaj się w otaczający cię świat i problemy, czuj czas, w którym żyjesz. Idea ta przyświecała Kamienicy od początku działalności. Projekt, którego autorem jest przyjaciel i domownik naszego teatru, Wawrzyniec Kostrzewski, zdecydowanie wpisuje się w ten nurt. „Rodzina w sieci, czyli polowanie na followersów” to opowieść o naszych czasach, tragifarsa o szaleństwie i wszechobecności mediów społecznościowych. Mam nadzieję, że Emilianowi, tam z góry, spodoba się efekt końcowy – zapowiada Justyna Sieńczyłło, Dyrektor Teatru Kamienica.
A gdyby tak stać się znanym, pięknym i bogatym w kilka tygodni? To marzenie, niegdyś nieosiągalne dla zwykłego człowieka, w czasach social mediów może stać się rzeczywistością. Wystarczy spełnić jeden warunek… Czyż to nie kusząca perspektywa? Naocznie przekonają się o tym bohaterowie sztuki, typowa warszawska rodzina, która w pogoni za marzeniami zdecyduje się wziąć udział w wyścigu o lajki. Oto nasi zawodnicy: urocza i (przynajmniej oficjalnie) #SzczęśliwaIrenka (Izabela Dąbrowska), zagubiony w postpatriarchalnym świecie #KołczMark (Michał Czernecki), bojowniczka o ekologię i prawa kobiet #Barbi (Karolina Charkiewicz) oraz profesjonalny #Sleeper (Marcin Stępniak). Za sznurki pociąga demoniczna #CyberWoman (Olga Sarzyńska) – uber-influencerka i uosobienie bezlitosnych algorytmów w jednym. A w tyle za tym szaleństwem pozostaje Babcia (Małgorzata Rożniatowska). Czy w tym wirtualnym wyścigu uda im się naprawić rodzinne relacje i czy będą jeszcze potrafili odróżnić siebie od swoich wirtualnych awatarów?
Scenariusz i reżyseria: Wawrzyniec Kostrzewski
Asystentka reżysera: Olga Sarzyńska
Scenografia i kostiumy: Karolina Bramowicz
Muzyka: Piotr Łabonarski
Wizualizacje: Franciszek Barciś
Choreografia: Ewelina Adamska-Porczyk
Charakteryzacja: Marzena Wargoś
Reżyseria światła: Szymon Szczęsny
Zdjęcia: Rafał Latoszek
Kierownik produkcji: Karolina Mieteń
Głosu do spektaklu użyczyli: Krystyna Czubówna, Emilian Kamiński