Karolina Charkiewicz
Absolwentka Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Pochodzi z Mysłowic. Urodzona w Tychach. Zadebiutowała w spektaklu „Soplicowo-owocilpoS. Suplement” w reż. Piotra Cieplaka na deskach Teatru Narodowego w Warszawie (2016). Wystąpiła m.in. w spektaklach: Omara Sangare („Princess Ivona”, Teatr Syrena, 2016), Wawrzyńca Kostrzewskiego („Listy z Rosji”, Teatr Telewizji, 2017 oraz „Marat/Sade”, Teatr Collegium Nobilium, 2017), Andrzeja Strzeleckiego („Marylin Monroe. Fragmenty”, Teatr Collegium Nobilium, 2017), Wojciecha Urbańskiego („Iluzje”, Teatr Collegium Nobilium, 2018). Ma na swoim koncie role w spektaklach Teatru Telewizji oraz serialach. Od 2019 roku jest związana z Teatrem Dramatycznym im. Gustawa Holoubka w Warszawie, gdzie stworzyła dziewiętnaście postaci i była współtwórczynią jedenastu spektakli m.in. Iwona Kempa („Miłość od ostatniego wejrzenia” oraz „Psy ras drobnych”), Jakub Kroffta („Protest”), Tadeusz Bradecki („Hamlet”), Wawrzyniec Kostrzewski („Król Lear”), Aldona Figura („Protest”), Anna Gryszkówna („Mężczyzna”), Ewelina Pietrowiak („Kinky Boots” oraz „Cabaret”), Wojciech Urbański („Pułapka”).
W Teatrze szuka dialogu, prawdy, nieoczywistych rozwiązań, przestrzeni do informowania o sprawach ważnych i mniej ważnych, piękna, mocnej pauzy oraz dobrych scenariuszy, do bólu prawdziwych, poruszających i inteligentnych.
Na deskach stołecznej Kamienicy zadebiutuje w nowej produkcji Wawrzyńca Kostrzewskiego „Rodzina w sieci, czyli polowanie na followersów”.
Występuje w spektaklach