Spektakle

Rodzin@ w sieci, czyli polowanie na followersów

A gdyby tak stać się znanym, pięknym i bogatym w kilka tygodni? To marzenie, niegdyś nieosiągalne dla zwykłego człowieka, w czasach social mediów może stać się rzeczywistością. Wystarczy jeden dobrze skrojony filmik, który wskoczy na falę algorytmu i wyniesie cię na Olimp influencerów.

Opis spektaklu

Typowa warszawska rodzina Irenki i Marka wiedzie całkiem udane życie. Mają prawie wszystko. Mogą pojechać na wakacje prawie wszędzie. No właśnie, prawie… Gdy pojawia się szansa wygrania luksusowego mikroapartamentu na ekskluzywnym osiedlu “Złota Rybka”, nie mogą się oprzeć pokusie. Warunek? Wystarczy, że w ciągu kilku tygodni upolują 50 tys. followersów. 

Rozpoczyna się wyścig o lajki. Zawodnicy: urocza i (przynajmniej oficjalnie) #SzczęśliwaIrenka (Izabela Dąbrowska), zagubiony w postpatriarchalnym świecie #KołczMark (Michał Czernecki), bojowniczka o ekologię i prawa kobiet #Barbi (Karolina Charkiewicz) oraz profesjonalny #Sleeper (Marcin Stępniak) (dajcie suba dla Sukuba!). Za sznurki pociąga demoniczna #CyberWoman (Olga Sarzyńska) – uber-influencerka i uosobienie bezlitosnych algorytmów w jednym. A w tyle za tym szaleństwem pozostaje Babcia (Małgorzata Rożniatowska/Ewa Ziętek)…

 

Apetyt rośnie w miarę polubień, a algorytmy stopniowo przejmują kontrolę nad ich życiem. Jeszcze jeden lajk, jeden followers… a marzenia #SzczęśliwejRodziny zostaną spełnione. Czy w tym wirtualnym wyścigu uda im się naprawić relacje rodzinne i czy będą jeszcze potrafili odróżnić siebie od swoich wirtualnych awatarów?

 

“Rodzina w sieci, czyli polowanie na followersów” to najnowszy projekt autorski Wawrzyńca Kostrzewskiego, znanego młodym widzom Kamienicy ze spektakli “Wszechmocni w sieci” i “Dragi donikąd”, tym razem skierowany do widzów w każdym wieku. 

 

Spektakl, uciekając od prostych ocen, przystawia absurdalną i humorystyczną soczewkę do kultury social mediów, influencerów i chronicznego bycia online.

 

Premiera już 10 września 2024!

 

W spektaklu mogą uczestniczyć widzowie od 13 roku życia.

 

 

 

Twórcy

Autor:
Wawrzyniec Kostrzewski
Reżyseria:
Wawrzyniec Kostrzewski
Asystentka reżysera: Olga Sarzyńska
Kierownik produkcji: Karolina Mieteń
Scenografia i kostiumy: Karolina Bramowicz
Muzyka: Piotr Łabonarski
Wizualizacje: Franciszek Barciś
Reżyseria światła: Szymon Szczęsny
Choreografia: Ewelina Adamska-Porczyk
Charakteryzacja: Marzena Wargoś
Zdjęcia: Rafał Latoszek
 
Głosu do spektaklu użyczyli: Krystyna Czubówna, Emilian Kamiński
 
 

Galeria zdjęć

Recenzje

„Rodzin@ w sieci” jest bez wątpienia osiągnięciem artystycznej pełni i czystości przekazu. Zarówno jeśli chodzi o wyrafinowany poziom komizmu, inteligentny humor, rozłożenie dramatycznych i farsowych akcentów w ucieczce przed realizmem, dążenie do nie pozbawionej metafizyki uniwersalizacji, teatralność sytuacyjnych rozwiązań z nieprzesterowanym zastosowaniem wizualizacji czy bardzo dobre, wyraziste aktorstwo (...)

Czytaj dalej: Samotność w labiryncie hasztagów

Wiesław Kowalski

(...) W pewnym momencie czasy współczesne ze swoją technologią dopadają rodzinkę. I wtedy zaczyna się koncert gry aktorskiej całego sekstetu. Każda postać stworzona przez autora jest bezbłędnie sportretowana przez zespół występujący na scenie. Oni nie grają. Oni są tymi typami osobowości, które spotykamy na co dzień!

Jak wspomniałem wyżej w sztuce jest sześć ról: dwie męskie i cztery kobiece. Z całym szacunkiem i uznając kunszt aktorski całego zespołu, moją uwagę przyciągnęły matka, czyli #Szczęśliwa Irenka – Izabela Dąbrowska i córka, czyli #Barbi – Karolina Charkiewicz. Sposób w jaki Izabela Dąbrowska pokazuje swoją przemianę ze zwyczajnej matki/żony w Szczęśliwą Irenkę, wart jest wszystkich nagród. Dorównuje jej Karolina Charkiewicz jako ortodoksyjna młoda ekolożka z tym, że ona cały czas jest niezmienna w swoim postępowaniu i przekonana o słuszności swoich sądów. Obie panie dają pokaz aktorstwa na najwyższym poziomie (...)

Jeszcze koniecznie trzeba zwrócić uwagę na wizualizację autorstwa Franciszka Barcisia i muzykę Piotra Łabonarskiego. Bez tych elementów to przedstawienie nie zaistniałoby. To trzeba zobaczyć i usłyszeć! Naprawdę! Tak jak w najlepszym daniu super ważne są przyprawy, tak w przedstawieniach teatralnych smaku całości dodają detale. W tej inscenizacji ogromną rolę odgrywają głosy puszczanie z taśmy. Widzowie słyszą powszechnie znany z filmów przyrodniczych głos Krystyny Czubówny. Ale prawdziwy szok można przeżyć, gdy w na koniec spektaklu dochodzi do dialogu postaci ze sceny z Emilianem Kamińskim! To jest kolejny, po wizualizacji, majsterszyk techniczny jaki oferują widzom Teatru Kamienica twórcy „Rodziny w sieci, czyli polowanie na followersów”.

Czytaj dalej: Okiem Obserwatora "Rodzin@ w sieci, czyli polowanie na followersów"

Krzysztof Stopczyk