Gra o dom
Modny i wygodny apartament na osiedlu „Złota Rybka” to przepustka do upragnionego świata i marzenie całej rodziny. No prawie całej. Dla przeciętnego małżeństwa – Irenki (Izabela Dąbrowska) i Marka (Michał Czernecki) oraz ich dzieci – aktywistki Basi (Karolina Charkiewicz) i życiowego ignoranta Kuby (Marcin Stępniak) to nie tylko metry kwadratowe, ale także bilet do klasy wyższej. Aby wygrać taki dom muszą jedynie być idealni – piękni, zamożni, zdolni i delikatnie inteligentni.
Opis spektaklu
Rodzinka wchodzi do gry na całego, łącznie z babcią (Małgorzata Rożniatowska/Ewa Ziętek/Maria Ciunelis), która choć widzi, że jej dzieci i wnuki moralnie toną, dla ich szczęścia – i pewnie kawałka tarasu – idzie na całość. A za sznurki pociąga tu Cyber Woman (Olga Sarzyńska) – uosobienie bezlitosnych algorytmów i wirtualny krytyk. Czy ta aspirująca rodzina zdoła przekonać świat, że zasługuje na życie jak ze snu? Czy wymarzony dom jest w stanie faktycznie ich wzbogacić?
Ta, wyróżniana przez recenzentów, gorzka komedia Wawrzyńca Kostrzewskiego obnaża ludzkie pragnienia i pokazuje jak daleko można się posunąć w udawaniu kogoś, kim się nie jest. Zobacz na własne oczy do czego zdolna jest współczesna rodzina, gdy na szali jest dom marzeń.
Wejdź do gry i przekonaj się w jakich domach mieszka szczęście.
Premiera odbyła się 10 września 2024.
Czas trwania spektaklu: 120 minut z przerwą
Dla Widzów od 14 roku życia.


Twórcy
- Autor:
- Wawrzyniec Kostrzewski
- Reżyseria:
- Wawrzyniec Kostrzewski
- Asystentka reżysera: Olga Sarzyńska
Głosu do spektaklu użyczyli: Krystyna Czubówna, Emilian Kamiński - Kierownik produkcji: Karolina Mieteń
- Scenografia i kostiumy: Karolina Bramowicz
- Muzyka: Piotr Łabonarski
- Wizualizacje: Franciszek Barciś
- Reżyseria światła: Szymon Szczęsny
- Choreografia: Ewelina Adamska-Porczyk
- Charakteryzacja: Marzena Wargoś
- Zdjęcia: Rafał Latoszek
Gościnnie w nagraniu wystąpili: Justyna Sieńczyłło, Dominika Kryszczyńska, Maria Winiarska, Krystian Kukułka, Zbigniew Suszyński
Galeria zdjęć
Recenzje
Spektakl jest bez wątpienia osiągnięciem artystycznej pełni i czystości przekazu. Zarówno jeśli chodzi o wyrafinowany poziom komizmu, inteligentny humor, rozłożenie dramatycznych i farsowych akcentów w ucieczce przed realizmem, dążenie do nie pozbawionej metafizyki uniwersalizacji, teatralność sytuacyjnych rozwiązań z nieprzesterowanym zastosowaniem wizualizacji czy bardzo dobre, wyraziste aktorstwo (...)
(...) W pewnym momencie czasy współczesne ze swoją technologią dopadają rodzinkę. I wtedy zaczyna się koncert gry aktorskiej całego sekstetu. Każda postać stworzona przez autora jest bezbłędnie sportretowana przez zespół występujący na scenie. Oni nie grają. Oni są tymi typami osobowości, które spotykamy na co dzień!
Jak wspomniałem wyżej w sztuce jest sześć ról: dwie męskie i cztery kobiece. Z całym szacunkiem i uznając kunszt aktorski całego zespołu, moją uwagę przyciągnęły matka, czyli #Szczęśliwa Irenka – Izabela Dąbrowska i córka, czyli #Barbi – Karolina Charkiewicz. Sposób w jaki Izabela Dąbrowska pokazuje swoją przemianę ze zwyczajnej matki/żony w Szczęśliwą Irenkę, wart jest wszystkich nagród. Dorównuje jej Karolina Charkiewicz jako ortodoksyjna młoda ekolożka z tym, że ona cały czas jest niezmienna w swoim postępowaniu i przekonana o słuszności swoich sądów. Obie panie dają pokaz aktorstwa na najwyższym poziomie (...)
Jeszcze koniecznie trzeba zwrócić uwagę na wizualizację autorstwa Franciszka Barcisia i muzykę Piotra Łabonarskiego. Bez tych elementów to przedstawienie nie zaistniałoby. To trzeba zobaczyć i usłyszeć! Naprawdę! Tak jak w najlepszym daniu super ważne są przyprawy, tak w przedstawieniach teatralnych smaku całości dodają detale. W tej inscenizacji ogromną rolę odgrywają głosy puszczanie z taśmy. Widzowie słyszą powszechnie znany z filmów przyrodniczych głos Krystyny Czubówny. Ale prawdziwy szok można przeżyć, gdy w na koniec spektaklu dochodzi do dialogu postaci ze sceny z Emilianem Kamińskim!




































